luni, 2 decembrie 2013

DULCEATA DE PERE SI "GRAPPA"

  Dulceata de pere am facut-o in multe moduri ,iar cand am gasit aceasta varianta  a retetei am decis sa o fac,am probat-o si mi-a placut foarte mult  .Acum o impart si cu voi ,sperand ca va placa ...


   INGREDIENTE



-pere : le cantariti dupa ce le-ati curatat de coaja ,le-ati luat samburii si le-ati taiat in cubulete
-zahar brun : 50% din greutatea neta a perelor
-un paharel de lichior plin cu grappa pentru fiecare kg de pere
- 1 plic pectina 2:1 pentru fiecare kg de pere ( cantarite dupa ce le-ati  curatat,le-ati luat samburii  si le-ati taiat cubulete )
- alte 2 paharele de grappa la final


MODUL DE PREPARARE


     Curatati perele de coaja ,curatati de samburi si taiati in cubulete  ,le cantarati si in functie de cantitatea de pere ce aveti ,adaugati ingredientele : zaharul ,grappa,si pectina .Puneti totul la fiert la foc mic ,mestecand din cand in cand ,avand grija sa nu se prinda .
    Cand vezi ca perele s-au inmuiat  ,piseaza-le cu mixerul sau in robot ,astfel incat iti va rezulta un pure .
Pune din nou la fiert .Datorita faptului ca pectina ai pus-o la inceput ,acum va ea nevoie doar de aproximativ o jumatate de ora.
     Fa proba cu farfuria si cand vezi ca dulceata a ajuns la consisteta dorita adauga-i cele 2 paharele de grappa ,amesteca bine si varsa imediat marmelada  in borcanele in prealabil sterilizate la cuptor.Umple bocanele cat de mult poti.Inchidele ermetic si punele cu gura in jos,astfel incat sa se sigileze borcanul .

-

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu