marți, 26 noiembrie 2013

COZZE ALLA TARANTINA ( specialitate italiana )




              Midiile se poate pregati in diferite moduri.Eu am ales aceasta reteta ce  pregatesc destul de des.Este foarte buna si usor de preparat si eu am avut norocul de a gasi aceste midii mari si carnoase .


INGREDIENTE ( pentru 4 persoane aproximativ)

  - 3 kg de midii
  - un catel de usturoi
  -patrunjel
  -putina sare groasa



MODUL DE PREPARARE


     Spalam bine midiile ,cu apa rece astfel incat carapacea sa ramana cat mai curata .(Eu rad usor  cu un cutit pt a o putea curata cat mai bine ).In timp ce le speli poti gasi cate una care este deschisa ,aceasta nu mai este comestibila ,pt ca este moarta .In acest caz este mai bine sa o arunci .
    Pui o oala inalta la foc cu aproximativ 2 pahare de apa ,( este nevoie de putina apa ), cand fierbe ii pui un varf  de lingurita de sare  si le dai drumul midiilor in  apa, acopera oala  cu un capac pe jumatate .Cand sunt toate deschise inseamna ca sunt gata ,le poti strecura .Nu arunca toata apa ,pastreaza intr-o craticioara mica ,pt ca iti va servi .Deschide midiile si jumatatea de cascara goala arunc-o.Daca gasesti o midie ce nu s-a deschis ,esta mai bine s-o arunci ..
     Intr-o tigaie pune putin ulei de masline si  taie marunt cateii de usturoi ,da la foc mic aragazul si in timp ce usturoi prinde putina culoare..aseaza  midiile ca si in fotografia de mai sus ,le torni un polonic  din apa in care au fiert (apa care ai pus-o deoparte)  ,presari patrunjel taiat marunt si acoperi tigaia cu un capac 2 sau 3 minute .
Acum masa este gata ....

POFTA BUNA !!!!!!



Un comentariu: